...
EgyptSearch Forums Post New Topic  New Poll  Post A Reply
my profile | directory login | register | search | faq | forum home

  next oldest topic   next newest topic
» EgyptSearch Forums » Living in Egypt » Is there a similar board/site in german?

 - UBBFriend: Email this page to someone!    
Author Topic: Is there a similar board/site in german?
Nefertity
Member
Member # 628

Rate Member
Icon 1 posted      Profile for Nefertity   Author's Homepage     Send New Private Message       Edit/Delete Post   Reply With Quote 
A friend of mine she's really interested in any board like this. To see other experiendes and talk with people.
But she doesn't understand english.
I saw once a similar page in german?
Anybody knows an address?

Thanks

------------------
Susanne
Susanne.Geissler@gkb.ch


Posts: 80 | Registered: Jan 2002  |  IP: Logged | Report this post to a Moderator
Tata
Member
Member # 1062

Rate Member
Icon 7 posted      Profile for Tata   Author's Homepage     Send New Private Message       Edit/Delete Post   Reply With Quote 
Hallo Susanne!

Ich war auch schon auf der Suche nach einem Board in Deutsch, konnte bisher aber leider nichts finden. Ich bin auch in Kontakt mit einer ganzen Reihe anderer deutschsprachigen Frauen, die auch mit Ägyptern bzw. Arabern zusammen sind bzw. sich einfach nur für Ägypten interessieren.

Mir fehlt leider die Zeit um ein eigens Board zu gründen, aber vielleicht hättest du oder deine Freundin Lust dazu. Ich denke die anderen hätten bestimmt auch Interesse an so einem Forum in Deutsch.

Ich werde mich in den nächsten Tagen wieder per Email bei dir melden. Bis dahin ganz liebe Grüße aus Alex

von Silke.
www.suesse.hannah.ms


Posts: 73 | From: Alexandria, Egypt | Registered: Jun 2002  |  IP: Logged | Report this post to a Moderator
Nefertity
Member
Member # 628

Rate Member
Icon 1 posted      Profile for Nefertity   Author's Homepage     Send New Private Message       Edit/Delete Post   Reply With Quote 
Hallo silke

die einzige Site, die ich bis jetzt gefunden habe: http://www.nexusboard.net/forumdisplay.php3?siteid=199&forumid=1081

Naja....
Bussi


Posts: 80 | Registered: Jan 2002  |  IP: Logged | Report this post to a Moderator
Tata
Member
Member # 1062

Rate Member
Icon 1 posted      Profile for Tata   Author's Homepage     Send New Private Message       Edit/Delete Post   Reply With Quote 
Danke Susanne, auf der Seite war ich auch schon mal, aber die ist leider nicht mit ES oder TNT zu vergleichen. Die meisten Seiten die ich bisher gefunden habe drehen sich immer nur um's alte Ägypten und Ägyptologie.

Ich habe auch bei den Yahoo-Groups mal nachgeschaut. Dort gibt es in Deutsch auch leider keine Gruppen. Es sind alle interessatnen Gruppen nur in Englisch.


Posts: 73 | From: Alexandria, Egypt | Registered: Jun 2002  |  IP: Logged | Report this post to a Moderator
hollanda
Member
Member # 1011

Rate Member
Icon 1 posted      Profile for hollanda     Send New Private Message       Edit/Delete Post   Reply With Quote 
Try this one: www.arabisch.de
Posts: 92 | From: the netherlands | Registered: Jun 2002  |  IP: Logged | Report this post to a Moderator
Nefertity
Member
Member # 628

Rate Member
Icon 10 posted      Profile for Nefertity   Author's Homepage     Send New Private Message       Edit/Delete Post   Reply With Quote 
Shukran hollanda!
Didn't hear from you long time. Hope you are fine!
Hugs
sue

Posts: 80 | Registered: Jan 2002  |  IP: Logged | Report this post to a Moderator
Egypt2003
Junior Member
Member # 2441

Rate Member
Icon 1 posted      Profile for Egypt2003     Send New Private Message       Edit/Delete Post   Reply With Quote 
Also
http://www.nexusboard.net/forumdisplay.php3?siteid=199&forumid=1080
http://www.grand-resort.de/forum.htm


Posts: 3 | Registered: Jul 2003  |  IP: Logged | Report this post to a Moderator
Tata
Member
Member # 1062

Rate Member
Icon 1 posted      Profile for Tata   Author's Homepage     Send New Private Message       Edit/Delete Post   Reply With Quote 
Hallo Susanne und alle anderen Deutsch-Sprechenden!

Ich habe mal versucht ein neues Forum zum Thema Ägypten zu eröffnen, bei dem es nicht nur um Ägyptologie und das alte Ägypten geht, wie bei den meisten anderen deutschen Foren. Jetzt hoffe ich, daß sich möglichst viele dort anmelden und das Forum zum Leben erwecken!

Hier ist der Link:
http://www.boardy.de/forumdisplay.php?forumid=93928

Oder einfach www.boardy.de öffnen und als Stichwort Ägypten eingeben.

[This message has been edited by Tata (edited 25 September 2003).]


Posts: 73 | From: Alexandria, Egypt | Registered: Jun 2002  |  IP: Logged | Report this post to a Moderator
Donna Maria
Junior Member
Member # 2214

Rate Member
Icon 1 posted      Profile for Donna Maria     Send New Private Message       Edit/Delete Post   Reply With Quote 
Hallo Tata,
wollte mich registrieren lassen doch mit meiner Email-Adresse geht das leider nicht. Schade.
Trotzdem toll das du ein Forum in Deutsch machst.

quote:
Originally posted by Tata:
Hallo Susanne und alle anderen Deutsch-Sprechenden!

Ich habe mal versucht ein neues Forum zum Thema Ägypten zu eröffnen, bei dem es nicht nur um Ägyptologie und das alte Ägypten geht, wie bei den meisten anderen deutschen Foren. Jetzt hoffe ich, daß sich möglichst viele dort anmelden und das Forum zum Leben erwecken!

Hier ist der Link:
http://www.boardy.de/forumdisplay.php?forumid=93928

Oder einfach www.boardy.de öffnen und als Stichwort Ägypten eingeben.



Posts: 19 | From: Bayern,Germany | Registered: May 2003  |  IP: Logged | Report this post to a Moderator
Tata
Member
Member # 1062

Rate Member
Icon 7 posted      Profile for Tata   Author's Homepage     Send New Private Message       Edit/Delete Post   Reply With Quote 
Hallo Donna Maria!

Warum konntest du dich nicht registrieren? Ich hatte überhaupt keine Probleme damit. Was für einen Email-Account hast du denn? Ich will mal versuchen rauszufinden, warum das bei dir nicht ging. Wäre schön, wenn du doch noch in das Forum reinkommen würdest.

Silke.


Posts: 73 | From: Alexandria, Egypt | Registered: Jun 2002  |  IP: Logged | Report this post to a Moderator
Tata
Member
Member # 1062

Rate Member
Icon 1 posted      Profile for Tata   Author's Homepage     Send New Private Message       Edit/Delete Post   Reply With Quote 
Hallo nochmal Donna Maria!

Ich habe die Einstellungen jetzt so gesetzt, daß auch unregistrierte Personen Beiträge erstellen können.

Wäre schön, wenn du nochmal vorbeischauen würdest und hilfst Leben in das Forum einzuhauchen.

Liebe Grüße
Silke.


Posts: 73 | From: Alexandria, Egypt | Registered: Jun 2002  |  IP: Logged | Report this post to a Moderator
Tata
Member
Member # 1062

Rate Member
Icon 7 posted      Profile for Tata   Author's Homepage     Send New Private Message       Edit/Delete Post   Reply With Quote 
Ich wollte nur nochmal auf das deutschsprachige Forum aufmerksam machen. Es haben sich mittlerweile einige interessante Themen und nette Leute dort eingefunden.

Wäre schön, wenn es noch mehr werden würden!


Posts: 73 | From: Alexandria, Egypt | Registered: Jun 2002  |  IP: Logged | Report this post to a Moderator
Nefertity
Member
Member # 628

Rate Member
Icon 1 posted      Profile for Nefertity   Author's Homepage     Send New Private Message       Edit/Delete Post   Reply With Quote 
Mir ist es leider nicht möglich mich einzuloggen, habs schon ein paar Mal probiert....:-((((

Die adresse nochmal?

Kisses


Posts: 80 | Registered: Jan 2002  |  IP: Logged | Report this post to a Moderator
Nefertity
Member
Member # 628

Rate Member
Icon 1 posted      Profile for Nefertity   Author's Homepage     Send New Private Message       Edit/Delete Post   Reply With Quote 
Die Seite ist leider gesperrt von meiner Arbeit aus:-(((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((
Posts: 80 | Registered: Jan 2002  |  IP: Logged | Report this post to a Moderator
egy_prince
Member
Member # 2853

Rate Member
Icon 1 posted      Profile for egy_prince     Send New Private Message       Edit/Delete Post   Reply With Quote 
hello ...can u teach me german icht ben die der schbegel hamburg, oliver cahn, bayren munchen
Posts: 471 | From: egypt | Registered: Sep 2003  |  IP: Logged | Report this post to a Moderator
Dalia
Member
Member # 1230

Member Rated:
4
Icon 1 posted      Profile for Dalia     Send New Private Message       Edit/Delete Post   Reply With Quote 
quote:
Originally posted by egy_prince:
hello ...can u teach me german icht ben die der schbegel hamburg, oliver cahn, bayren munchen

Was ist das, egy_prince? Dadaistische Poesie? Oder wieder mal ein vergeblicher Versuch, europäische Mädels zu kontaktieren?


Posts: 2334 | Registered: Aug 2002  |  IP: Logged | Report this post to a Moderator
aischa
Member
Member # 2661

Rate Member
Icon 1 posted      Profile for aischa     Send New Private Message       Edit/Delete Post   Reply With Quote 
....leave it.....
we dont want to teach you german and we dont want to teach you english........
tell us, want you really want and you will get an answer on this forum!!!!

Aischa -

quote:
Originally posted by egy_prince:
hello ...can u teach me german icht ben die der schbegel hamburg, oliver cahn, bayren munchen


Posts: 143 | From: Germany/Egypt | Registered: Aug 2003  |  IP: Logged | Report this post to a Moderator
egy_prince
Member
Member # 2853

Rate Member
Icon 1 posted      Profile for egy_prince     Send New Private Message       Edit/Delete Post   Reply With Quote 
dalia..u tease me.. ok next year u will find me here write in german, english, french,arabic, turkish, and even the language of burkina fasoooooooooo
aicha : do u like teachers for any issue i can manage it...lool

Posts: 471 | From: egypt | Registered: Sep 2003  |  IP: Logged | Report this post to a Moderator
freeman
Member
Member # 2671

Rate Member
Icon 1 posted      Profile for freeman     Send New Private Message       Edit/Delete Post   Reply With Quote 
I have been surfing the net since your post wanna offer you the site you need , in regards to your Charm and decency .
It approximate the same like this one
but it's in Indian Language , sure you know it ( HINDI YA3NNI)


Posts: 482 | From: EGYPT | Registered: Aug 2003  |  IP: Logged | Report this post to a Moderator
Jutta
Member
Member # 3620

Rate Member
Icon 1 posted      Profile for Jutta     Send New Private Message       Edit/Delete Post   Reply With Quote 
A very good german-speaking board, now brandnew: www.egyptlive.org
Posts: 53 | From: Frankfurt, Germany | Registered: Feb 2004  |  IP: Logged | Report this post to a Moderator
   

Quick Reply
Message:

HTML is not enabled.
UBB Code™ is enabled.
UBB Code™ Images not permitted.
Instant Graemlins
   


Post New Topic  New Poll  Post A Reply Close Topic   Feature Topic   Move Topic   Delete Topic next oldest topic   next newest topic
 - Printer-friendly view of this topic
Hop To:


Contact Us | EgyptSearch!

(c) 2015 EgyptSearch.com

Powered by UBB.classic™ 6.7.3